SPISI - JAKA

SEZONA: 2002, 2003, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013


22.3.2007

Zaradi poškodbe sem se končno umiril merjasca v sebi in vrgel oko čez cesto. Tam sem zaznal prebujanje na Slo O sceni. Zato sem nemudoma uletel v Andražev stan; bil je za. Spraznila sva hladilnik in se potopila v brezmejne globine OK Azimuta katerega člani so razvili nemir vzbujajočo debato na Attack point-u.

Pojavilo se je zelo zanimivo vprašanje: Kakšna vzdržljivost je sploh potrebna za optimalno hitrost na progi neke dolžine (tako vsaj midva razumeva prve tri komentarje)? In že tu se v drugače brezkompromisni solidarnosti krešejo iskre.
Jaz (J) se strinjam z Klemnom; zdržati (zdržati pomeni, da si sposoben to daljšo razdaljo prelaufati z nekim soldinim tempom, če se vlečeš kot polž nima smisla) moraš pol do max. enkrat večjo dolžine proge.
Jaz (A) pa zagovarjam Uršo, v njenem, sumim da ne čisto oblikovanem, mnenju, da je potrebno zdržati več; za recimo 5km moraš trenirati 12km, za daljše proge, recimo 15km, pa 30km (z dolžino se procent manjša). Seveda ne z enakim tempom! Takšno dolžino moraš biti sposoben preteči v nekem normalnem tempu in na koncu ne biti preveč sesut (Potem pride pa še trening hitrosti, pa moč, pa piljenje in hoblanje za tisto krajšo tekmovalno dolžino in je sploh cela štala. Ampak toliko je potrebno, da si sposoben odlavfat tekmo z max. hitrostjo (upoštevajoč tehnične sposobnosti)). Bi pa še dodal (J), da je treba vedno začeti s tehniko, sama hitrost in vzdržljivost prideta na vrsto kasneje, če pa si slučajno že dovolj dobro fizično pripravljen (vsaka čast), se moraš tega zavedati in dati prednost tehniki, ter s karto teči tako hitro kot ti tvoje tehnično znanje dopušča, seveda se hitrost s časom veča.
Glede tehničnih treningov naj še jaz takoj razjasnim določene mite (A); Klemen zdaj že lep čas teka po bližnjih in daljnih gozdovih z mano in res je, da je princip vedno enak: proga, pa šibaj Miško. Vendar naj bo jasno, da jaz teh treningov nikoli nisem jemal kot tehnične, ampak bolj kot fizične in pa spoznavne; ker sem večino časa treniral po poteh, je bila to prilika, da se preizkusim po celem, pa tudi občutek za gozd je treba ohranjat. Letošnjo sezono pač ne dajem poudarka tehniki (in morda sem treninge na karti zaradi te miselnosti stran vrgel); me je pa trener zadnjič ofrcal, naj že enkrat odrastem in dozorim, in končno začnem jemati tekme kot tehnični trening in neham s tem hlastanjem po rezultatu. Še nekaj mojih misli o tehničnih treningih (J). Pravi tehnični trening je tisti, o katerem razmišljaš že preden prideš na samo prizorišče. Sam sem letos precej 'tehničnih treningov' opravil iz istega razloga kot Andraž, mi je pač veliko ljubše laufati s karto po gozdu (mimogrede, prepričan sem da je potrebno skoraj vedno laufati off road; temu moram dati večji podarek). Zdaj pa je čas za prave tehnične treninge.
Drugače pa: koridor, linija, azimut (tudi na 1:25000), razne variante karte brez določenih barv, počrnjena karta, trening napadnih točk (meni najpomembnejši (A))... Sami tehnični treningi (kako kaj zgleda naju lahko vprašate ob uradnih urah).
Jaz (A) pri vsem skupaj poudarjam način razmišljanja. Tudi navadna proga je lahko trening napadnih točk, če se temu posvetiš!
Urše ne poznava, nimava pojma o njenem stasu in duhu (kondicija in tehnika; da ne bo nesporazuma), verjetno pa tudi zanjo velja standard, da kondicija prehiteva tehniko (upava, da se motiva). Res ne kapirava tega slovenskega nacionalnega absurda: Kogarkoli vprašaš (orientacista), bo vehementno zakrilil z rokami in z globokim zaupljivim glasom pojasnil: "Tehnika. To. V temu je ključ! Ti rečem!" Ampak nihče pa tega ne realizira hudiča! (razen kakšne staroste morda) Čisto vsi na cilju štejeMO napake V MINUTAH!
In pa Urša (ter vsi ostali)? A ti poznaš terene okoli Brežic? Šentvid, Stankovo, Črna Mlaka in Mali Boršt. Tistih 5 let, o katerih pravi Klemen, sva preživela na teh kartah (leto gor dol, pa nekaj fizičnih treningov je bilo tudi vmes no). Karta v Logatcu je zanesljivo boljša za trening tehnike, da jo poznaš, pa začni razmišljati po 100 treningih na njej.
To je najin nasvet.




8.10.2007
STAVA
ŠD Krka Krška vas je moj drugi klub, društvo in njegovi člani živijo predvsem za nogomet, mali, na asfaltu. V zadnjem času pa se fantiči zanimajo tudi za druge stvari, paintball, lokostrelstvo in celo tek. No, večini se sicer ne da teči jih pa zanimajo moji teki. V nedeljo, po fuzbalski tekmi, ko smo kot običajno obiskali še gostilno našega sponzorja je padla zanimiva stava.
Večina verjetno pozna Šentvid (karta OKB), na vrhu je cerkvica Sv. Vida, priljubljena točka okoliških pohodnikov in kolesarjev, nekaj takšnih, kolesarjev namreč, je tudi v ŠD Krka, pravijo da so neustrašni in hitri, pa sem jih (jaz tekač) izzval. Spust iz Šentvida, do gradišča, vsak sam izbere pot. Nekaterim se niti pedal ne da goniti in so predlagali motor ter celo konja. Pa dajmo, več kot nas bo bolj bo veselo.
Datum velike preizkušnje sicer še ni določen,sem pa vseeno hotel preveriti nekaj stvari, zato sem naredil ta trening. Doma sem pregledal karto, izbral dve varianti, se preoblekel in počasi odlaufal na vrh, že dolgo nisem šel direktno na Šentvid in prav krasno je bilo obujati spomine na prve prave treninge, ko sem se dosti mučil s to strmino. Na vrhu sem se umiril, zajel sapo in pičil navzdol. Začetek je najtežji saj gre moja varianta celo malo navzgor, potem pa se začne uživancija, prepustiš se gravitaciji, iščeš najboljše prehode in že si v dolini, še 1,5' mučenja po ravnini in že si v cilju. Pogledam na uro-zadovoljen! Fantje me bodo težko premagali. Takšne stave so fajn, saj me še dodatno motivirajo, sploh pa je ta spust prišel ravno ko si želim izboljšati tek navzdol (slab sem, ker se še vedno bojim za gleženj). No, ker moram preveriti še drugo varianto, se bom s tekom navzdol v kratkem še srečal.